Pomoc prawna

Moderator: Moderator
Awatar użytkownika
number25
Posty: 679

Pomoc prawna

05 lis 2020, 0:22

Cześć

Mam nadzieję, że na forum jest ktoś kto zajmuje się prawem/ sprawami sądowymi itp.
Do rzeczy, sprawa dotyczy uszkodzenia sprzętu elektronicznego wartego 950 - 1000 zł

Kupiłem monitor przez internet, nie odpowiadała mi jakość obrazu i postanowiłem go zwrócić. Wysłałem kurierem DPD. Otrzymałem ze sklepu informację, że monitor uległ uszkodzeniu. Sklep zgłosił szkodę 1 dzień po odebraniu przesyłki, niby jest 7 dni na zgłoszenie.
Pisałem odwołania do DPD ale już 3 razy odrzucili reklamacje. Pozostał sąd. Wiem, że kwota mała, ale traktuję tę sprawę osobiście, bo z pewnością kurier olewa klientów w ten sposób masowo i większość sobie odpuszcza.

Moje pytanie czy warto się za to brać, jeśli tak to w jaki sposób? Ja w tych sprawach jestem zielony.

no avatar
T^L
Posty: 550

Re: Pomoc prawna

05 lis 2020, 9:47

Od razu zaznaczę, że mój wywód nie jest oparty o wiedzę prawniczą, ale o doświadczenie jako konsument indywidualny jak i firma. Rocznie przerabiam setki paczek z racji tego, że nie chce mi się szukać po sklepach stacjonarnych.

W mojej ocenie sprawa jest nie do ugryzienia. Musiałbyś mieć protokół przekazania sprzętu kurierowi z potwierdzeniem przez niego jakości towaru, albo dokumentację zdjęciową. Nie napisałeś jakiego typu uszkodzenie stwierdził sklep, możliwe, że nie jest to uszkodzenie mechaniczne i to sklep robi pod górę aby nie wymieniać towaru/oddawać kasę. Wynajęcie reprezentanta i udanie się ze sprawą do sądu jedynie zbustuje Ci koszty i może to być tylko walka o honor. Musisz mieć świadomość, że o zniszczenie zostałby obarczony kurier, zatem na jego dobre intencje także bym nie liczył.

Ot na przyszłość, warto dokumentować odbiór i przekazanie. Ja najcenniejsze przesyłki, aby nie robić tego przy kurierze, robię unboxing i nagrywam film. Podobnie przy pakowaniu. W innym przypadku to zawsze ty będziesz winny.

Słowem pocieszenie, wielu z nas tak dostało po kieszeni kiedyś i osobiście współczuję przede wszystkim nerwów z tym związanych.

Awatar użytkownika
gulchynsky
Posty: 89

Re: Pomoc prawna

05 lis 2020, 9:54

Z tego co zdołałem się dowiedzieć, może być z tym dużo babrania. Generalnie kurier od momentu odbioru przesyłki odpowiada za nią, również za uszkodzenia, chyba że ze zlecenia kurierskiego wynika co innego. Jeżeli poniosłeś szkodę, bo np sklep nie chce Ci oddać całej kasy, którą zapłaciłeś, to możesz wezwać DPD do zapłaty, a potem iść do sądu.
Jeżeli protokół przyjęcia zlecenia do realizacji nie zawiera wzmianki o uszkodzeniu i inne dokumenty nie zwalniają DPD z odpowiedzialności, to można walczyć.

Awatar użytkownika
number25
Posty: 679

Re: Pomoc prawna

06 lis 2020, 0:00

Dziękuję Panowie za poświęcony Wasz czas na wpisy.

Uszkodzenie jest mechaniczne, cała matryca jest pęknięta i widać na kartonie, że paczka konkretnie dostała strzała.
Sklep się wymiksował od odpowiedzialności, bo to nie oni paczkę nadali, już pomijam fakt, że nawalili, bo powinni sprawdzić przesyłkę w obecności kuriera.
Protokół przyjęcia nie zawiera żadnych wzmianek, ogólnie paczkę oddałem w małym punkcie"Pani Krystynie", która o nic nie pytając wzięła kasę za przesyłkę i o nic nie pytała.

Pytanie w jaki sposób walczyć?

Awatar użytkownika
gulchynsky
Posty: 89

Re: Pomoc prawna

06 lis 2020, 11:37

Ja tu widzę dwie opcje. Albo do uszkodzenia doszło w czasie transportu i wtedy sklep powinien zgłosić szkodę do DPD albo to sklep uszkodził towar pi odbiorze i jeżeli nie jest to wpisane w protokół odbioru, no to powinien martwić się sklep. Najlepiej byłoby zadziałać tutaj dwutorowo, czyli złożyć reklamację w DPD i jednocześnie wysłać do sklepu wezwanie do zapłaty.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości