Pomoc prawna

Moderator: Moderator
Awatar użytkownika
number25

Pomoc prawna

05 lis 2020, 0:22

Cześć

Mam nadzieję, że na forum jest ktoś kto zajmuje się prawem/ sprawami sądowymi itp.
Do rzeczy, sprawa dotyczy uszkodzenia sprzętu elektronicznego wartego 950 - 1000 zł

Kupiłem monitor przez internet, nie odpowiadała mi jakość obrazu i postanowiłem go zwrócić. Wysłałem kurierem DPD. Otrzymałem ze sklepu informację, że monitor uległ uszkodzeniu. Sklep zgłosił szkodę 1 dzień po odebraniu przesyłki, niby jest 7 dni na zgłoszenie.
Pisałem odwołania do DPD ale już 3 razy odrzucili reklamacje. Pozostał sąd. Wiem, że kwota mała, ale traktuję tę sprawę osobiście, bo z pewnością kurier olewa klientów w ten sposób masowo i większość sobie odpuszcza.

Moje pytanie czy warto się za to brać, jeśli tak to w jaki sposób? Ja w tych sprawach jestem zielony.

no avatar
T^L

Re: Pomoc prawna

05 lis 2020, 9:47

Od razu zaznaczę, że mój wywód nie jest oparty o wiedzę prawniczą, ale o doświadczenie jako konsument indywidualny jak i firma. Rocznie przerabiam setki paczek z racji tego, że nie chce mi się szukać po sklepach stacjonarnych.

W mojej ocenie sprawa jest nie do ugryzienia. Musiałbyś mieć protokół przekazania sprzętu kurierowi z potwierdzeniem przez niego jakości towaru, albo dokumentację zdjęciową. Nie napisałeś jakiego typu uszkodzenie stwierdził sklep, możliwe, że nie jest to uszkodzenie mechaniczne i to sklep robi pod górę aby nie wymieniać towaru/oddawać kasę. Wynajęcie reprezentanta i udanie się ze sprawą do sądu jedynie zbustuje Ci koszty i może to być tylko walka o honor. Musisz mieć świadomość, że o zniszczenie zostałby obarczony kurier, zatem na jego dobre intencje także bym nie liczył.

Ot na przyszłość, warto dokumentować odbiór i przekazanie. Ja najcenniejsze przesyłki, aby nie robić tego przy kurierze, robię unboxing i nagrywam film. Podobnie przy pakowaniu. W innym przypadku to zawsze ty będziesz winny.